Ons onderwijs

Kinderen krijgen op De Spoorzoeker dezelfde lesstof als op een reguliere basisschool, maar leren en werken in kleine groepen. Ook besteden we de hele dag door veel aandacht aan hun sociale ontwikkeling. Zo leren kinderen bijvoorbeeld: opkomen voor jezelf, jezelf presenteren, omgaan met ruzie en je ervaringen delen. Met leerkrachten werken zij ook aan sociale groepsdoelen. De training Rots & Water helpt kinderen weerbaar(der) worden.

Bij ‘leren denken & leren’ draait het om samenwerken, plannen, organiseren en nadenken over je werk. Wat gaat al goed en wat wil je nog verder ontwikkelen? Daarover gaan we regelmatig samen in gesprek.

In het ontwikkelingsperspectief dat we met een kind en ouders maken en twee keer per jaar bespreken, staat waar we samen naartoe werken. In en vanuit onze school ondersteunen we die ontwikkeling maximaal.